Ga direct naar de contentGa direct naar de footer

Kwaliteit van medewerkers

U wilt de beste zorg van de beste artsen, verpleegkundigen en andere zorgverleners. Kwaliteit van medewerkers en investeren in opleiding is een belangrijk uitgangspunt voor de wijze waarop Spaarne Gasthuis zorg verleent.

Begeleiding en scholing

Het Spaarne Gasthuis is een opleidingsziekenhuis. ‘Leren van- en met elkaar’ is een van de vier kernwaarden. De gedachte: zorg verbetert door continu te leren.

Tijdens uw behandeling of onderzoek kunt u te maken krijgen met leerlingen, studenten of arts-assistenten. Afhankelijk van hun ervaring en kennis kijken ze mee of voeren ook zelfstandig een gesprek, een behandeling of een operatie uit. Wat de situatie ook is, zij werken altijd onder leiding van een gediplomeerde medewerker, verpleegkundige of medisch specialist. Zo wordt de volgende generatie zorgverleners goed voorbereid op de toekomst. Wilt u liever niet dat een toekomstig arts, verpleegkundige of paramedicus bij uw behandeling is? Geef dit dan door aan uw behandelend arts op de afdeling.

Zelf opleiden

Voor zo veel mogelijk specialismen en vakgebieden leidt het Spaarne Gasthuis zelf mensen op. Zo komen er telkens nieuwe getalenteerde medewerkers en blijven medewerkers enthousiast. Daarnaast verzorgt het ziekenhuis opleidingen, samen met opleidingsinstituten en universiteiten. Samen houden ze kennis en vaardigheden actueel.

Gekwalificeerde medewerkers

Alle medisch specialisten, verpleegkundigen, fysiotherapeuten, verloskundigen en arts-assistenten van het Spaarne Gasthuis zijn bevoegd om hun beroep uit te oefenen. Dat controleert het Spaarne Gasthuis.

In het landelijke BIG-register ziet u ook zelf welk beroep een zorgverlener heeft en of een zorgverlener het beroep mag uitoefenen.

Alle medewerkers houden opleidingen en vaardigheden bij in een digitaal portfolio.