Sluiten
Thuis in
uw dossier

Mijn afspraak op de polikliniek

Uw huisarts of een andere behandelaar verwees u door naar het Spaarne Gasthuis. U gaat dan naar een van de poliklinieken. Daar houden specialisten spreekuur. Zij maken afspraken voor onderzoek en behandeling.

Een eerste afspraak maakt u telefonisch

Bezoekt u voor het eerst een polikliniek? U maakt in dat geval telefonisch een afspraak. Op de pagina van het specialisme vindt u het telefoonnummer.

Heeft u een voorkeur voor een specialist? Die kunt u meteen doorgeven.

Een afspraak maakt u voor:

  • uzelf
  • uw kind
  • een familielid

Zorg ervoor dat u gegevens bij de hand heeft van degene voor wie u een afspraak maakt:

  • achternaam
  • geboortedatum
  • burgerservicenummer (BSN)
  • adres
  • telefoonnummer
  • naam zorgverzekeraar en polis- of relatienummer
  • naam en woonplaats van de huisarts   

Online

Een eerste afspraak maakt u altijd telefonisch. Bent u al patiënt in het Spaarne Gasthuis en wilt u een vervolgafspraak maken? Dat kan in sommige gevallen via de beveiligde website mijnspaarnegasthuis.nl of door te bellen met de polikliniek.

Wilt u gebruik maken van mijnspaarnegasthuis.nl? Meld u zich dan aan bij de receptie of uw polikliniek in het ziekenhuis.  Binnen 3 werkdagen heeft u toegang tot mijnspaarnegasthuis.nl. 

Herinnerings-sms en/of e-mail

Als uw mobiele nummer bij ons bekend is, dan ontvangt u 48 uur voor uw afspraak een herinnerings-sms. Is uw e-mailadres bij ons bekend? Dan kunt u ook een e-mail van ons ontvangen die u herinnert aan uw afspraak. 

Verhinderd? Geef het op tijd door! 

U bent verhinderd voor uw afspraak en kunt niet komen? Geef dit dan tot 24 uur voor uw afspraak aan ons door. U verzet uw afspraak telefonisch bij de polikliniek, of online via mijnspaarnegasthuis.nl. Heeft u zich niet of te laat afgemeld, dan ontvangt u een rekening van €45.

Ziekenhuisbacterie 

Help mee en houd ziekenhuisbacteriën buiten het ziekenhuis.

  • Bent u de afgelopen 2 maanden behandeld of opgenomen in een buitenlands ziekenhuis?
  • Komt u beroepsmatig in contact met levende varkens, vleeskalveren of vleeskuikens?
  • Bent u MRSA-positief (geweest) of heeft u een andere bijzonder ongevoelige bacterie (gehad)?
  • Hebt u een huisgenoot of partner die MRSA-positief is of was of een andere ongevoelige bacterie heeft of had?

Beantwoord u een of meer van deze vragen met ‘ja’? Neem contact op met de polikliniek of verpleegafdeling waar u een afspraak heeft voordat u naar het ziekenhuis komt. 

Praten met uw dokter

In 10 minuten een goed gesprek voeren is een kunst. Toch vormt dit gesprek de basis voor belangrijke beslissingen.

Hoe bereidt u zich het beste voor op een gesprek? Lees de tips voor het stellen van goede vragen tijdens een gesprek.

Meer informatie over het voorbereiden op een gesprek vindt u op de website van de Nederlandse Patiënten Consumenten Federatie.

Opleidingsziekenhuis

Tijdens uw behandeling of onderzoek kunt u te maken krijgen met leerlingen, studenten of arts-assistenten. Dit komt omdat het Spaarne Gasthuis een opleidingsziekenhuis is. Afhankelijk van hun ervaring en kennis kijken ze mee of voeren ook zelfstandig een gesprek, een behandeling of een operatie uit. Wat de situatie ook is, zij werken altijd onder leiding van een gediplomeerde medewerker, verpleegkundige of medisch specialist. Zo wordt de volgende generatie zorgverleners goed voorbereid op de toekomst. Wilt u liever niet dat een toekomstig arts, verpleegkundige of paramedicus bij uw behandeling is? Geef dit dan door aan uw behandelend arts op de afdeling.

Kosten van uw behandeling

Wat kost de zorg in een ziekenhuis? Wat betaalt u zelf en wat vergoedt uw verzekering? Heeft u een budgetpolis? Lees meer over Kosten en vergoedingen.

Route en parkeren

Bekijk onze locaties voor meer informatie over route en parkeren.

 

Voor u geselecteerd

Ethische zaken

Medische ethiek, hoe Spaarne Gasthuis hiermee omgaat, leest u op deze pagina.

Ik wil op bezoek komen

Mensen die in Spaarne Gasthuis verblijven ontvangen graag bezoek of een kaartje

Kosten en vergoedingen

Waar bent u voor verzekerd en wat valt binnen het basispakket?