Een eerste afspraak maken
Bezoekt u voor het eerst een polikliniek? U maakt in dat geval meestal telefonisch een afspraak. Op de pagina van het specialisme vindt u het telefoonnummer. Voor een aantal poliklinieken is het mogelijk om online van het patiëntenportaal MijnSpaarneGasthuis een eerste afspraak te maken.
Een afspraak maakt u voor:
- uzelf
- uw kind
- een familielid
Zorg ervoor dat u gegevens bij de hand heeft van degene voor wie u een afspraak maakt:
- achternaam
- geboortedatum
- burgerservicenummer (BSN)
- adres
- telefoonnummer
- naam zorgverzekeraar en polis- of relatienummer
- naam en woonplaats van de huisarts
- verwijsbrief
Bent u al eerder bij een arts in het Spaarne Gasthuis geweest, maar komt u nu voor een andere klacht? Dan heeft u een nieuwe verwijsbrief nodig.
Online afspraak maken
Voor een aantal poliklinieken is het mogelijk om met een verwijzing online via MijnSpaarneGasthuis een eerste of een herhaalafspraak te maken. Log in in MijnSpaarneGasthuis om te zien of u online uw afspraak kan plannen. Bestaat de optie niet? Maak dan telefonisch de afspraak.
Maakt u nog geen gebruik van MijnSpaarneGasthuis?
Log snel en gemakkelijk in via DigiD met sms-controle.
Afspraak via beeldbellen
Wist u dat het ook mogelijk is een afspraak met uw zorgverlener via beeldbellen te hebben? U hoeft dan niet naar het ziekenhuis te komen. Lees hier meer.
Aanmelden voor uw afspraak op de polikliniek
Heeft u een afspraak in het Spaarne Gasthuis op een van de poliklinieken? Dan kunt u zich eenvoudig aanmelden via de MijnSpaarneGasthuis app.
Gebruikt u de app nog niet dan kunt u zich aanmelden in de centrale hal voor uw afspraak. Lees meer over hoe u zich kunt aanmelden voor uw afspraak.
Herinnerings e-mail of sms
Is uw e-mailadres bij ons bekend? Dan ontvangt u 48 uur voor uw afspraak een herinnerings e-mail. Is uw e-mailadres niet bij ons bekend? Dan ontvangt u een sms die u herinnert aan uw afspraak.
Verhinderd? Geef het op tijd door!
U bent verhinderd voor uw afspraak en kunt niet komen? Geef dit dan tot 24 uur voor uw afspraak aan ons door. U verzet uw afspraak telefonisch bij de polikliniek, of online via MijnSpaarneGasthuis. Heeft u zich niet of te laat afgemeld, dan ontvangt u een rekening van €45. Bekijk ook de veelgestelde vragen over uw rekening.
Ziekenhuisbacterie
Help mee en houd ziekenhuisbacteriën buiten het ziekenhuis.
- Bent u de afgelopen 2 maanden behandeld of opgenomen in een buitenlands ziekenhuis?
- Komt u beroepsmatig in contact met levende varkens, vleeskalveren of vleeskuikens?
- Bent u MRSA-positief (geweest) of heeft u een andere bijzonder ongevoelige bacterie (gehad)?
- Hebt u een huisgenoot of partner die MRSA-positief is of was of een andere ongevoelige bacterie heeft of had?
Beantwoord u een of meer van deze vragen met ‘ja’? Neem contact op met de polikliniek of verpleegafdeling waar u een afspraak heeft voordat u naar het ziekenhuis komt.
Praten met uw dokter
In 10 minuten een goed gesprek voeren is een kunst. Toch vormt dit gesprek de basis voor belangrijke beslissingen.
Hoe bereidt u zich het beste voor op een gesprek? Lees de tips voor het stellen van goede vragen tijdens een gesprek.
Meer informatie over het voorbereiden op een gesprek vindt u op de website van de Nederlandse Patiënten Consumenten Federatie.
Opleidingsziekenhuis
Tijdens uw behandeling of onderzoek kunt u te maken krijgen met leerlingen, studenten of arts-assistenten. Dit komt omdat het Spaarne Gasthuis een opleidingsziekenhuis is. Afhankelijk van hun ervaring en kennis kijken ze mee of voeren ook zelfstandig een gesprek, een behandeling of een operatie uit. Wat de situatie ook is, zij werken altijd onder leiding van een gediplomeerde medewerker, verpleegkundige of medisch specialist. Zo wordt de volgende generatie zorgverleners goed voorbereid op de toekomst. Wilt u liever niet dat een toekomstig arts, verpleegkundige of paramedicus bij uw behandeling is? Geef dit dan door aan uw behandelend arts op de afdeling.
Kosten van uw behandeling
Wat kost de zorg in een ziekenhuis? Wat betaalt u zelf en wat vergoedt uw verzekering? Heeft u een budgetpolis? Lees meer over Kosten en vergoedingen.
Route en parkeren
Bekijk onze locaties voor meer informatie over route en parkeren.