Sluiten
Mijn
Spaarne
Gasthuis

Patiëntenvoorlichting staat voor u klaar!

15-7-2021

Het zijn hectische en verwarrende tijden voor ons allemaal en zeker ook voor ons ziekenhuis. Er verandert veel en van u als patiënt wordt veel verwacht. Dit kan veel vragen en onrust bij u geven. De medewerkers van patiëntenvoorlichting zijn er om u te helpen!

Waar helpt patiëntenvoorlichting bij?

De afdeling patiëntenvoorlichting helpt u graag bij vragen over het online medisch dossier (MijnSpaarneGasthuis) en bij problemen met inloggen. Daarna kunt u zelfstandig aan de slag. Andere vraagstukken waar patiëntenvoorlichting bij helpt zijn:

  • U wilt uw medisch dossier hebben voor bv een verhuizing of behandeling in ander ziekenhuis. Patiëntenvoorlichting helpt bij de diverse mogelijkheden hiervoor.
  • U wilt iemand machtigen of u wilt gemachtigd worden om in het online medisch dossier (MijnSpaarneGasthuis) van bijvoorbeeld uw partner, ouder of kind of te kijken. Of u wilt hier informatie over.
  • U bent niet tevreden of loopt tegen problemen aan. Bij patiëntenvoorlichting kunt u uw verhaal kwijt en samen kijken wij naar wat wij voor u kunnen betekenen.
  • U heeft interesse in een voorlichtingsbijeenkomst.

Welke vraag u ook heeft u kunt bij patiëntenvoorlichting terecht. Indien mogelijk helpen zij u zelf of verwijzen u door naar de juiste plek hiervoor.

Hoe kunt u patiëntenvoorlichting bereiken?

  • In Haarlem Zuid zitten de medewerkers tegenover de apotheek en kunt u binnenlopen van maandag tot en met donderdag tussen 09.00 en 16.00 uur. Vrijdag is de locatie gesloten.
  • In Hoofddorp vindt u de afdeling naast de receptie. Deze is geopend op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag. Ook hier bent u welkom van 09.00 tot 16.00 uur. Woensdag is de locatie gesloten.

U kunt patiëntenvoorlichting telefonisch bereiken van maandag tot en met vrijdag van 09.00-16.00 uur 023-2242060 of u kunt een e-mail sturen naar patientenvoorlichting@spaarnegasthuis.nl. Wij streven ernaar om u binnen twee werkdagen te beantwoorden.