Sluiten
Thuis in
uw dossier

Opname

U gaat naar het ziekenhuis voor een behandeling of onderzoek en blijft langer dan een dag. U wordt opgenomen.

Door het coronavirus kan uw afspraak anders gaan dan normaal. Kijk op de pagina uw afspraak in het ziekenhuis in coronatijd welke maatregelen wij getroffen hebben om verspreiding te voorkomen.

Opname

In overleg met uw behandelaar besloot u dat het ziekenhuis u opneemt voor een behandeling of onderzoek. Soms is dat nodig. Het is prettig om dan vooraf te weten wat u kunt verwachten, dan kunt u zich voorbereiden.

Wachtlijst

Uw opname in het ziekenhuis is meestal van tevoren gepland. Daarbij houden wij zo veel mogelijk rekening met uw wensen. Voor sommige behandelingen bestaat een wachtlijst. U wordt dan een paar dagen van tevoren gebeld over uw opname.

Ziek of verhinderd?

Neem direct contact op met uw polikliniek in de volgende gevallen:

  • u bent op de geplande opnamedatum verhinderd
  • u krijgt vlak voor opname koorts
  • u gebruikt andere medicijnen

Soms moeten wij een opnamedatum verschuiven door onvoorziene omstandigheden. Natuurlijk laten wij u dit zo snel mogelijk weten. 

Voorbereidend onderzoek

Bent u voor opname onderzocht? Is er bloed bij u geprikt? Of een röntgenfoto gemaakt? U wilt weten of dit invloed heeft op uw behandeling. Er zijn twee mogelijkheden:

  • Nee, u hoort niets: uw behandeling gaat door, de uitslag van onderzoeken geeft geen problemen voor uw behandeling
  • Ja, wij nemen contact met u op: uw behandeling gaat eventueel niet door. 

Dag van opname

Op de dag van uw opname meldt u zich op de verpleegafdeling waar u wordt opgenomen. De verpleegkundige op de afdeling informeert u over uw behandeling, de afdeling en de voorzieningen. 

Identificatie

U krijgt een bandje om uw pols waarop uw naam, geboortedatum en de afdeling staan. Zo weten behandelaars wie u bent, ook als u zelf niet kunt zeggen wie u bent. Medewerkers die bij u een onderzoek doen, controleren altijd wie u bent.

Meer informatie

Heeft u na het lezen van de informatie op onze website nog vragen of wilt u meer informatie? Dan kunt u terecht bij de medewerkers van patiëntenvoorlichting in de centrale hal.

U kunt patiëntenvoorlichting ook bellen via (023) 224 2060 of u stuurt een e-mail naar patientenvoorlichting@spaarnegasthuis.nl.

Ziekenhuisbacterie

Lees onderstaande vragen. Beantwoordt u een of meer met ‘ja’? Neem dan contact op met de polikliniek of verpleegafdeling waar u een afspraak heeft voordat u naar het ziekenhuis komt! 

  • Bent u de afgelopen 2 maanden behandeld in een buitenlands ziekenhuis?
  • Komt u beroepsmatig in contact met levende varkens, vleeskalveren of vleeskuikens?
  • Bent u MRSA positief of heeft u een andere bijzonder ongevoelige bacterie?
  • Heeft u een partner of huisgenoot die MRSA-positief was of een andere bijzonder ongevoelige bacterie had?
8.2

Tevredenheid

Dit is het gemiddelde cijfer per jaar dat we van u kregen.

Kosten en vergoedingen

Waar bent u voor verzekerd en wat valt binnen het basispakket?