Mijn afspraak op de polikliniek MDL
Uw huisarts of een andere behandelaar verwees u door naar het Spaarne Gasthuis. U gaat dan naar een van de poliklinieken maag-, darm- en leverziekten. Daar houden specialisten spreekuur. Zij maken afspraken voor onderzoek en behandeling.

Een afspraak maakt u telefonisch
Bezoekt u voor het eerst een polikliniek? U maakt in dat geval telefonisch een afspraak. Heeft u een voorkeur voor een specialist? Die kunt u meteen doorgeven.
Een afspraak voor een gastroscopie of coloscopie maakt u online
Een herhaalafspraak maakt u online
Bent u al patiënt in het Spaarne Gasthuis en wilt u een herhaalafspraak maken? Dat kan via MijnSpaarneGasthuis of door te bellen met de polikliniek. Wilt u gebruik maken van MijnSpaarneGasthuis? Meld u zich dan aan bij de receptie of uw polikliniek in het ziekenhuis. U ontvangt dan een activatiecode waarmee u een gebruikersnaam en wachtwoord kunt aanmaken voor het patiëntportaal.
Houd uw gegevens bij de hand voor het maken van een afspraak
Zorg ervoor dat u gegevens bij de hand heeft van degene voor wie u een afspraak maakt:
- Achternaam
- Geboortedatum
- Burgerservicenummer (BSN)
- Adres
- Telefoonnummer
- Naam zorgverzekeraar en polis- of relatienummer
- Naam en woonplaats van de huisarts
- Naam en adres van de apotheek
- Verwijsbrief
Bent u al eerder bij een arts in het Spaarne Gasthuis geweest, maar komt u nu voor een andere klacht? Dan heeft u een nieuwe verwijsbrief nodig.
Aanmelden voor uw afspraak
Heeft u een afspraak op de afdeling maag-, darm- en leverziekten? Dan kunt u zich eenvoudig aanmelden via de MijnSpaarneGasthuis app.
Gebruikt u de app nog niet dan kunt u zich aanmelden in de centrale hal voor uw afspraak. Lees meer over hoe u zich kunt aanmelden voor uw afspraak.
Herinnerings e-mail of sms
Is uw e-mailadres bij ons bekend? Dan ontvangt u 48 uur voor uw afspraak een herinnerings e-mail. Is uw e-mailadres niet bij ons bekend? Dan ontvangt u een sms die u herinnert aan uw afspraak.
Verhinderd? Geef het op tijd door!
U bent verhinderd voor uw afspraak en kunt niet komen? Geef dit dan tot 24 uur voor uw afspraak aan ons door. U verzet uw afspraak telefonisch bij de polikliniek, of online via mijnspaarnegasthuis.nl. Heeft u zich niet of te laat afgemeld, dan ontvangt u een rekening van €45. Bekijk ook de veelgestelde vragen over uw rekening.
Ziekenhuisbacterie
Help mee en houd ziekenhuisbacteriën buiten het ziekenhuis.
- Bent u de afgelopen 2 maanden behandeld of opgenomen in een buitenlands ziekenhuis?
- Komt u beroepsmatig in contact met levende varkens, vleeskalveren of vleeskuikens?
- Bent u MRSA-positief (geweest) of heeft u een andere bijzonder ongevoelige bacterie (gehad)?
- Hebt u een huisgenoot of partner die MRSA-positief is of was of een andere ongevoelige bacterie heeft of had?
Beantwoord u een of meer van deze vragen met ‘ja’? Neem contact op met de polikliniek of verpleegafdeling waar u een afspraak heeft voordat u naar het ziekenhuis komt.
Praten met uw dokter
In 10 minuten een goed gesprek voeren is een kunst. Toch vormt dit gesprek de basis voor belangrijke beslissingen.
Hoe bereidt u zich het beste voor op een gesprek? Lees de tips voor het stellen van goede vragen tijdens een gesprek.
Meer informatie over het voorbereiden op een gesprek vindt u op de website van de Nederlandse Patiënten Consumenten Federatie.
Opleidingsziekenhuis
Tijdens uw behandeling of onderzoek kunt u te maken krijgen met leerlingen, studenten of arts-assistenten. Dit komt omdat het Spaarne Gasthuis een opleidingsziekenhuis is. Afhankelijk van hun ervaring en kennis kijken ze mee of voeren ook zelfstandig een gesprek, een behandeling of een operatie uit. Wat de situatie ook is, zij werken altijd onder leiding van een gediplomeerde medewerker, verpleegkundige of medisch specialist. Zo wordt de volgende generatie zorgverleners goed voorbereid op de toekomst. Wilt u liever niet dat een toekomstig arts, verpleegkundige of paramedicus bij uw behandeling is? Geef dit dan door aan uw behandelend arts op de afdeling.
Kosten van uw behandeling
Wat kost de zorg in een ziekenhuis? Wat betaalt u zelf en wat vergoedt uw verzekering? Heeft u een budgetpolis? Lees meer over Kosten en vergoedingen.
Route en parkeren
Bekijk onze locaties voor meer informatie over route en parkeren.
Heeft deze informatie u geholpen?
Fijn dat we u hebben geholpen.