Thuismonitoring
Het Spaarne Gasthuis wil haar patiënten de beste zorg geven en blijft hieraan werken. Dit is belangrijk, vooral nu er steeds meer vraag naar zorg en er een tekort aan personeel is. We willen dat u erop kunt vertrouwen dat u de goede zorg krijgt, op het juiste moment en op de beste plek. Een van de nieuwe ontwikkelingen is Thuismonitoring.

Wat is thuismonitoring?
Thuismonitoring betekent dat sommige controles niet meer in het ziekenhuis hoeven, maar thuis via het patiëntenportaal MijnSpaarneGasthuis. Uw arts nodigt u uit om mee te doen. Via de app krijgt u een vragenlijst en soms een labformulier als het tijd is voor een controle. De verpleegkundigen van het Thuismonitoringcentum houden uw gezondheid in de gaten, bewaren de uitslagen en nemen telefonisch contact op met u en uw arts als dat nodig is. Dit betekent dat u minder vaak naar het ziekenhuis hoeft, maar wel de zorg krijgt die u nodig heeft. U blijft ook afspraken hebben met uw arts of verpleegkundig specialist in het ziekenhuis, maar minder vaak dan voorheen.
Bekijk de animatie over thuismonitoring in het Spaarne Gasthuis.
Thuismonitoring met MijnSpaarneGasthuis
Om thuis gecontroleerd te kunnen worden, heeft u MijnSpaarneGasthuis nodig. Via dit patiëntenportaal heeft u online toegang tot uw medische gegevens. Kunt u afspraken maken, uitslagen van onderzoeken bekijken, een bericht sturen aan uw zorgverleners en ook vragenlijsten invullen en labformulieren toegestuurd krijgen. U kunt MijnSpaarneGasthuis gebruiken via de website op uw computer en via de MijnSpaarneGasthuis app voor uw telefoon en tablet.
Wat patiënten zeggen over thuismonitoring?
- “Ik ben blij met thuismonitoring, omdat mijn ziekte stabiel is hoef ik nu minder naar het ziekenhuis en voel ik mij minder een patiënt.”
- “Ik hoef nu minder vaak vrij te nemen voor een controle afspraak in het ziekenhuis. Ik vul de vragenlijst in wanneer het mij uitkomt.”
- “Toen ik digitaal aangaf dat ik klachten had werd er snel contact met mij opgenomen en ontving ik de zorg die ik nodig had.”
Heeft u vragen?
Wij horen het graag. U kunt een e-mail sturen naar [email protected]