Patiëntenvoorlichting
Wat zijn eigenlijk mijn rechten als patiënt? Is er een patiëntenvereniging? Waar vind ik meer informatie over een ziekte? Voorlichting is een taak van uw arts of verpleegkundige. Maar soms wilt u ergens meer over weten. Daarvoor is patiëntenvoorlichting.

Waarvoor kunt u terecht bij patiëntenvoorlichting?
U vindt informatie over:
- ziekte, behandeling, onderzoek of opname
- uw rechten en plichten als patiënt
- MijnSpaarneGasthuis (helpdesk)
- het opvragen van uw medische dossier
- de gang van zaken in het Spaarne Gasthuis
- voorlichtingsbijeenkomsten
- patiëntenverenigingen
- het doorgeven van een overlijden
En uw opmerkingen of suggesties zijn meer dan welkom bij patiëntenvoorlichting. We kunnen onze zorg dan nog verder verbeteren.
Agenda informatiebijeenkomsten
Voor patiënten, naasten en geïnteresseerden zijn er regelmatig informatiebijeenkomsten en inloopspreekuren. U vindt het overzicht van informatiebijeenkomsten in de agenda.
Waar vindt u patiëntenvoorlichting?
U vindt patiëntenvoorlichting op onze locaties in Haarlem Zuid en Hoofddorp. In Haarlem Zuid is de balie tegenover de apotheek en in Hoofddorp in de centrale hal.
Openingstijden en telefonische bereikbaarheid
- Van 9.00 uur – 12.00 uur en van 13.00 uur – 16.00 uur
- maandag, dinsdag en donderdag op locatie Haarlem Zuid en Hoofddorp
- woensdag op locatie Hoofddorp
Het kan zijn dat de medewerker in gesprek is wanneer u komt. Bel dan onderstaand telefoonnummer om een afspraak te maken.
Let op: 4 en 13 november gelden er aangepaste openingstijden voor Haarlem Zuid:
- Dinsdag 4 november: balie gesloten maar telefonisch wél bereikbaar
- Donderdag 13 november: balie gesloten maar telefonisch wél bereikbaar
Locatie Hoofddorp is op deze dagen open en telefonisch bereikbaar.
Neem contact met ons op
U kunt de afdeling patiëntenvoorlichting bereiken via onderstaande contactgegevens.