Veelgestelde vragen over aanmelden voor uw afspraak
Bekijk de veelgestelde vragen over het aanmelden voor uw afspraak op de polikliniek. Staat uw vraag er niet tussen? Stel deze dan tijdens uw bezoek aan het ziekenhuis of neem contact op met onze afdeling patiëntenvoorlichting.
U kunt de app ook opzoeken in de Google Play Store of App Store op uw mobiele telefoon onder de naam ‘MijnSpaarneGasthuis’ en vervolgens klikken op downloaden.
U kunt met uw vragen terecht bij de gastvrouwen- en heren in de centrale hal. Op alle locaties kunt u ook terecht bij patiëntenvoorlichting. Kijk ook op de website voor meer informatie.
Patiënten melden zich aan in de centrale hal of via de app. Dit betekent dat u niet meer bij 2 verschillende balies uw gegevens hoeft door te geven. Dit komt ten goede aan uw privacy. Bovendien kunt u dankzij de nieuwe manier van aanmelden gemakkelijk uw eigen gegevens controleren. En kunt u zelf uw zorgverlener laten weten dat u in de wachtruimte zit. Uiteraard helpen wij u als dit niet gaat. Moet u na uw afspraak met de arts nog iets regelen bij de doktersassistente? Dan gebeurt dat vaak in een aparte ruimte. De doktersassistente heeft nu meer tijd om patiënten te helpen bij afspraken en medisch inhoudelijke vragen.
Nee, u komt niet te laat op uw afspraak. Het aanmelden wat u nu in de hal doet, deed u voorheen bij de balie op de polikliniek. Nadat u zich nu heeft aangemeld in centrale hal, kunt u meteen doorlopen naar de wachtruimte van de polikliniek en daar plaatsnemen. U kunt zich uiteraard ook aanmelden via de app, dan kunt meteen doorlopen naar de wachtruimte zoals die vermeld staat in de app.
Op verschillende plekken zijn gastvrouwen en – heren aanwezig. U kunt hen benaderen als u een algemene vraag heeft. Heeft u een medische vraag, dan kunt u deze stellen tijdens uw afspraak met uw zorgverlener of na afloop van uw afspraak aan de doktersassistente.
Als u de app 15 minuten na het tijdstip van uw afspraak opent dan is de knop ‘Ik ben er’ niet meer te zien. U kunt zich dan aanmelden in de centrale hal bij een van de ontvangstmedewerkers.
Als u geen mobiele telefoon heeft of de MijnSpaarneGasthuis app niet gebruikt, dan kunt u zich in de centrale hal aanmelden voor uw afspraak op de polikliniek. Zorg dat u uw legitimatiebewijs bij de hand heeft.
Ja, als u 2 of meer afspraken achter elkaar heeft, moet u zich voor elke afspraak via de app aanmelden.
U hoeft zich niet te melden in de centrale hal en kunt meteen doorlopen naar de afdeling radiologie. Weet u niet waar u moet zijn, vraag dit dan aan een van onze ontvangstmedewerkers.
Ja, als u in MijnSpaarneGasthuis gemachtigde bent voor iemand anders kunt u, via de app op uw eigen telefoon, die persoon aanmelden voor zijn of haar afspraak.