Mijn afspraak
Uw huisarts of een andere behandelaar verwees u door naar het Spaarne Gasthuis. U gaat dan naar een van de poliklinieken. Daar houden specialisten spreekuur. Zij maken afspraken voor onderzoek en behandeling.

Heeft u een afspraak met uw zorgverlener via beeldbellen?
Bekijk dan alle informatie en handleidingen op deze pagina.
Een eerste afspraak maakt u telefonisch
Bezoekt u voor het eerst een polikliniek? U maakt in dat geval telefonisch een afspraak.
Heeft u een voorkeur voor een specialist? Die kunt u meteen doorgeven.
Voor een aantal poliklinieken kunt u online een eerste afspraak maken via mijnspaarnegasthuis.nl. U heeft hiervoor wel een verwijzing nodig. Op dit moment gaat het om:
- cardiologie
- keel, neus- en oorheelkunde
- oogheelkunde
- orthopedie
Het geldt ook voor een aantal behandelingen en onderzoeken:
- sterilisatie van de man
- gastroscopie
- coloscopie
- röntgenfoto
- CT-onderzoek
- MRI-onderzoek
- Mammografie
Maakt u nog geen gebruik van MijnSpaarneGasthuis?
Log dan snel en gemakkelijk in via DigiD met sms-controle.
Een afspraak maakt u voor:
- Uzelf
- Uw kind
- Een familielid
Zorg ervoor dat u gegevens bij de hand heeft van degene voor wie u een afspraak maakt:
- Achternaam
- Geboortedatum
- Burgerservicenummer (BSN)
- Adres
- Telefoonnummer
- Naam zorgverzekeraar en polis- of relatienummer
- Naam en woonplaats van de huisarts
- Verwijsbrief
Bent u al eerder bij een arts in het Spaarne Gasthuis geweest, maar komt u nu voor een andere klacht? Dan heeft u een nieuwe verwijsbrief nodig.
Herhaalafspraak maken
Bent u al patiënt in het Spaarne Gasthuis en wilt u een vervolgafspraak maken? Dat kan in sommige gevallen via de beveiligde website MijnSpaarneGasthuis of door te bellen met de polikliniek.
Maakt u nog geen gebruik van MijnSpaarneGasthuis? Vanaf 15 november 2021 kunt u zich via MijnSpaarneGasthuis aanmelden voor uw afspraak op de polikliniek
Aanmelden voor uw afspraak op de polikliniek
Heeft u een afspraak in het Spaarne Gasthuis op een van de poliklinieken? Dan kunt u zich eenvoudig aanmelden via de MijnSpaarneGasthuis app.
Gebruikt u de app nog niet dan kunt u zich aanmelden in de centrale hal voor uw afspraak. Lees meer over hoe u zich kunt aanmelden voor uw afspraak.
Herinnerings e-mail of sms
Is uw e-mailadres bij ons bekend? Dan ontvangt u 48 uur voor uw afspraak een herinnerings e-mail. Is uw e-mailadres niet bij ons bekend? Dan ontvangt u een sms die u herinnert aan uw afspraak.
Verhinderd? Geef het op tijd door!
U bent verhinderd voor uw afspraak en kunt niet komen? Geef dit dan tot 24 uur voor uw afspraak aan ons door. U verzet uw afspraak telefonisch bij de polikliniek, of online via MijnSpaarneGasthuis. Heeft u zich niet of te laat afgemeld, dan ontvangt u een rekening van 45 euro. Bekijk ook de veelgestelde vragen over uw rekening.
Ziekenhuisbacterie
Help mee en houd ziekenhuisbacteriën buiten het ziekenhuis.
- Bent u de afgelopen 2 maanden behandeld of opgenomen in een buitenlands ziekenhuis?
- Komt u beroepsmatig in contact met levende varkens, vleeskalveren of vleeskuikens?
- Bent u MRSA-positief (geweest) of heeft u een andere bijzonder ongevoelige bacterie (gehad)?
- Hebt u een huisgenoot of partner die MRSA-positief is of was of een andere ongevoelige bacterie heeft of had?
Beantwoord u een of meer van deze vragen met ‘ja’? Neem contact op met de polikliniek of verpleegafdeling waar u een afspraak heeft voordat u naar het ziekenhuis komt.
Praten met uw dokter
In 10 minuten een goed gesprek voeren is een kunst. Toch vormt dit gesprek de basis voor belangrijke beslissingen.
Hoe bereid u zich het beste voor op een gesprek? Lees de tips voor het stellen van goede vragen tijdens een gesprek.
Meer informatie over het voorbereiden op een gesprek vindt u op de website van de Nederlandse Patiënten Consumenten Federatie.
Kosten van uw behandeling
Wat kost de zorg in een ziekenhuis? Wat betaalt u zelf en wat vergoedt uw verzekering? Heeft u een budgetpolis? Lees meer over Kosten en Vergoeding.
Route en parkeren
Bekijk onze locaties voor meer informatie over route en parkeren.