Sluiten
Mijn
Spaarne
Gasthuis

Bekijk in de video wat MijnSpaarneGasthuis u kan bieden.

Een (herhaal)afspraak met uw arts maken, wijzigen of afzeggen

Onder het tabblad ‘Afspraken’ vindt u een overzicht van uw geplande afspraken. Voor de meeste afspraken in het ziekenhuis kunt u de afspraak afzeggen, aanpassen en een herhaalafspraak maken.

Heeft u een verwijzing van uw huisarts of andere specialist?

Dan kunt u, voor een aantal poliklinieken, ook een eerste afspraak online maken. Bekijk de veelgestelde vragen voor een overzicht van de poliklinieken waar u online een afspraak kunt maken.

Wilt u eerder een afspraak met uw arts maken?

Dan kunt u zich op de wachtlijst plaatsen. Klik de afspraak die u eerder wilt aan en klik op ‘Ik ontvang graag bericht als er een eerdere afspraak beschikbaar komt’. Als er een eerdere afspraak voor u is, dan krijgt u een e-mail hierover. U kan dit bericht ook buiten kantoortijden krijgen. Log in op MijnSpaarneGasthuis om de afspraak te accepteren. U kunt dit doen tot de volgende werkdag 08:00 uur.

Uw afspraak voorbereiden

Via MijnSpaarneGasthuis kunt u uw afspraak met de arts voorbereiden.
Dit helpt u en uw arts om goed geïnformeerd te zijn. Zo is er meer tijd om uw klachten te bespreken.

Hoe kunt u zich voorbereiden?

  • Klik op de afspraak en klik op ‘Uw afspraak voorbereiden’.
  • U kunt nu uw gegevens controleren en wijzigen of aanvullen, zoals: uw adres, allergieën en medicijnen.
  • De wijzigingen komen pas in uw dossier te staan als de arts ze tijdens
    uw afspraak controleert en met u bespreekt.
  • Soms staat er ook een medische vragenlijst voor u klaar. Vul deze dan ook in voor uw afspraak. Een ingevulde en verstuurde vragenlijst kunt u terugvinden bij uw verzonden berichten onder het tabblad ‘Berichten’.
  • U kunt ook vragen aan uw arts stellen.
  • Via MijnSpaarneGasthuis kunt u ook patiëntfolders lezen over uw behandeling of aandoening.

Een bericht sturen aan uw zorgverleners

Via het tabblad ‘Berichten’ kunt u een kort bericht of vraag sturen aan uw zorgverleners. Bijvoorbeeld over de medicijnen die u gebruikt of voorbereiding op uw behandeling of afspraak. U kunt ook een foto meesturen aan uw zorgteam. U krijgt binnen 2 werkdagen een reactie. Uw bericht wordt eerst gelezen door een doktersassistent(e), die uw bericht beantwoordt of doorstuurt aan uw arts en/of zijn/haar vervanger. Sommige vragen kunnen niet beantwoord worden via de mail. De doktersassistent(e) of uw arts geeft dan aan dat u een afspraak moet maken.

Uitslagen van onderzoeken bekijken

Onder het tabblad ‘Uitslagen‘ kunt u de resultaten van onderzoeken bekijken die door uw zorgverleners van het Spaarne Gasthuis zijn aangevraagd. Zijn onderzoeken door de polikliniek aangevraagd? Dan worden de meeste uitslagen na 7 dagen zichtbaar. Bij sommige uitslagen is het belangrijk dat uw zorgverlener u uitleg en extra informatie kan geven. Daarom krijgt u deze uitslagen bij uw afspraak met uw zorgverlener en worden ze pas na 28 dagen zichtbaar in uw dossier.

Wilt u de uitslagen van uw onderzoek niet zien in MijnSpaarneGasthuis?

Het kan voorkomen dat u de uitslag van een onderzoek al kunt zien voordat uw arts deze uitslag met u heeft besproken. Wilt u uw uitslagen niet zien? Dan kunt u ervoor zorgen dat u uw uitslagen
(tijdelijk) niet ontvangt via MijnSpaarneGasthuis. U kunt dit wijzigingen bij ‘Instellingen’. U kunt dan uw uitslagen niet meer inzien in

MijnSpaarneGasthuis en ontvangt geen sms/e-mail meer over nieuwe uitslagen. U kunt op elk moment deze optie weer aanzetten.

Uitslagen van onderzoeken op de Spoedeisende hulp

Zijn onderzoeken tijdens een opname of een bezoek aan de Spoed-
eisende Hulp aangevraagd? Dan kunt u de uitslagen meteen zien als u naar huis gaat.

Uitslagen van onderzoeken tijdens uw opname

Uitslagen van onderzoeken, die tijdens uw opname op een verpleegafdeling in het ziekenhuis zijn gedaan, kunt u als u weer thuis bent terugzien in MijnSpaarneGasthuis.

Uitslagen van onderzoeken door de huisarts

Van onderzoeken die de huisarts heeft aangevraagd, komen alleen de uitslagen van radiologische onderzoeken in uw dossier te staan. De uitslagen van andere onderzoeken kunt u dus niet bekijken in MijnSpaarneGasthuis.

Uw arts op de hoogte houden via vragenlijsten

In sommige gevallen kan de arts op afstand uw gezondheid in de gaten houden. Dan stuurt hij u een of meerdere vragenlijsten toe. Met uw antwoorden op de vragenlijst weet de arts hoe het met u gaat. Het kan zijn dat u hierdoor minder vaak naar het ziekenhuis hoeft te komen.

Herhaalrecepten aanvragen

Heeft uw arts in het Spaarne Gasthuis u medicijnen voorgeschreven? Dan kunt u via MijnSpaarneGasthuis een herhaalrecept aanvragen en ophalen bij uw eigen apotheek.

Uw medicijnen bekijken en wijzigen

Bekijk uw medicijnen en geef via MijnSpaarneGasthuis aan uw zorgverlener door welke medicijnen u niet meer gebruikt of welke medicijnen juist wel.

Uw gezondheidsgegevens bekijken

Via het tabblad Dossier kunt u uw gezondheidsgegevens bekijken, zoals:

  • Uitslagen
  • Gezondheidsproblemen
  • Voorgeschiedenis
  • Medicijnen
  • Allergieën
  • Brieven aan uw huisarts
  • Verslag van uw operatie
  • Samenvatting van uw bezoek aan uw zorgverlener

Uw dossier downloaden of delen met een externe zorgverlener

Via het tabblad ‘Dossier’ kunt u uw dossier downloaden of u kunt een link naar uw dossier mailen naar een externe zorgverlener zoals een fysiotherapeut of arts van een ander ziekenhuis. Deze link kan door de externe zorgverlener binnen een bepaalde tijd gebruikt worden.

Houd uw arts op de hoogte van uw gezondheid

Bij sommige aandoeningen kunt u vanuit huis uw arts laten weten hoe het met uw gezondheid gaat. Via MijnSpaarneGasthuis beantwoordt u dan vragen over uw gezondheid. Ook kunt u soms metingen toevoegen zoals bijvoorbeeld uw bloeddruk. U krijgt dan een bloeddrukmeter mee naar huis. Uw arts bekijkt dan uw antwoorden en gemeten waardes en geeft u, als dat nodig is, aanvullend advies. Dit kan niet altijd. Uw arts zal u informeren als dit voor uw aandoening geldt.

Beeldbellen met uw arts

Met MijnSpaarneGasthuis kunt u soms ook beeldbellen met uw zorgverlener. Dan hoeft u niet zo vaak naar het ziekenhuis te komen.

Heeft u vragen?

Of opmerkingen over het gebruik van het patiëntenportaal MijnSpaarneGastuis? Wij helpen u graag.