Ga direct naar de contentGa direct naar de footer

Cliëntenraad: de ogen, oren en stem van de cliënt.

De Cliëntenraad denkt en praat mee over hoe het Spaarne Gasthuis de zorg organiseert. We vertegenwoordigen de belangen van alle patiënten. Zo zorgen wij ervoor dat bij beslissingen altijd ook het perspectief van de patiënt meegenomen wordt. Uw stem telt, wij luisteren.

Wat doet de cliëntenraad?

De Cliëntenraad geeft advies over onderwerpen die direct invloed hebben op uw zorg. Denk aan:


  • de kwaliteit en veiligheid van zorg
  • digitalisering en eHealth
  • nieuwbouw en inrichting van de zorgomgeving
  • zorg voor ouderen en kwetsbare groepen
  • communicatie tussen zorgverleners en patiënten


Soms adviseert de raad op verzoek van het ziekenhuis, maar we mogen ook ongevraagd advies geven. Dat is wettelijk geregeld in de Wet medezeggenschap cliënten zorginstellingen (Wmcz 2018).

Onze instemmingsrechten gelden onder andere voor het algemeen beleid, de veiligheid van patiënten en hoe het ziekenhuis omgaat met cliëntenparticipatie.

 

Door de adviezen van de Cliëntenraad, is het mogelijk voor het Spaarne Gasthuis om de zorg aan te passen op de wensen van patiënten. Hierdoor verbeteren we de kwaliteit van de zorg binnen ons ziekenhuis.

Niet voor persoonlijke klachten

De Cliëntenraad behandelt geen persoonlijke klachten. Hiervoor heeft het Spaarne Gasthuis een klachtenregeling. De Cliëntenraad bekijkt wel of er vaak dezelfde klachten worden gemeld. Link toevoegen naar klachtenregeling

Ideeën of vragen?

Ook uw mening geven? Word lid van het Patiëntenpanel! Goede ziekenhuiszorg en service zijn voor iedereen belangrijk. Daarom is de Cliëntenraad samen met het Spaarne Gasthuis gestart met het Patiëntenpanel. Want uw mening telt! Als u lid bent, ontvangt u enkele keren per jaar een vragenlijst over verschillende onderwerpen. Wilt u helpen de kwaliteit van onze zorg te verbeteren? Meld u zich dan aan voor het Panel!


Heeft u ideeën hoe de patiënt nog meer betrokken kan worden bij het zorgproces of hoe de zorg nog beter op de patiëntbehoefte aan kan sluiten?’ De CR staat altijd open voor een gesprek en suggesties.


Laat het ons weten door contact op te nemen met [email protected]


Ook kunt u de cliëntenraad volgen via LinkedIn: Clientenraad_SG


Folder over de cliëntenraad.

Word lid van het Spaarne Gasthuis patiëntenpanel

Wilt u ook meepraten over de toekomst van het ziekenhuis? Meld u hier aan voor het patiëntenpanel!

DD530806_1280w.jpg

Wie zitten er in de Cliëntenraad?

De raad bestaat uit tien leden die zelf of via naasten ervaring hebben met de zorg in het Spaarne Gasthuis. We zijn onafhankelijk en werken nauw samen met de raad van bestuur, de medische staf en andere partners. Onze voorzitter is niet in dienst van het ziekenhuis.

SG_Clientenraad_line_01RGB0072_colour.png

Cliëntenraad Spaarne Gasthuis

  • Voorzitter

    Corrie van Diemen

    Corrie van Diemen
  • Lid cliëntenraad, portefeuillehouder Organisatie & Bedrijfsvoering

    Frans Crul

    Frans Crul
  • Lid cliëntenraad, portefeuillehouder KV&I

    Frits Voermans

    Frits Voermans
  • Lid cliëntenraad

    Annemarieke Godschalx-Bosman

    Annemarie Godschalx-Bosman
  • Lid cliëntenraad

    Jan Hallegraeff

    Jan Hallegraeff
  • Lid cliëntenraad

    Paul Ruijgrok

    PaulRuijgrok2.jpg
  • Lid cliëntenraad, portefeuillehouder patiëntenzorg

    Jos Steeman

    Jos Steeman.jpg
  • Lid Cliëntenraad

    Clementine Klijberg

    Clementine Klijberg.jpg
  • Lid Cliëntenraad

    Jeroen Schumacher

    Jeroen Schumacher.jpg
  • Ambtelijk secretaris

    Marjanda van Dam - van der Laan

    Marjanda van Dam - van der Laan